DHL Global Forwarding, the air and ocean freight specialist within Deutsche Post DHL, is stepping up its focus on multimodal transport services for “less than container load” (LCL) shipments from the transshipment port in Bremen to shipping companies in northern Germany. Through the use of barges, the company is able to reduce its CO2 emissions on these transport routes by 62 percent, thus making a further contribution to environmental protection.
“Our offer to transport containers by barge has proven successful for our customers. By transporting significantly larger volumes of LCL containers by barge, we have been putting our GoGreen program into practice and improving the carbon footprint of the goods we ship – as well as our own,” explains Volker Oesau, CEO DHL Global Forwarding Middle & Southern Europe.
Transporting larger volumes of LCL containers
Since April 2011, DHL has been offering customers the option of switching from road to rail transport at the transshipment port in Bremen. Transport by barge extends the multimodal service which DHL offers its customers – an attractive alternative, especially for companies in Hamburg and Bremerhaven.
The container transshipment port in Bremen is one of the most important sea freight centers in Europe. Since 2012, roughly 80 percent of all containers have been transported onward by rail. In order to stay flexible, particularly in the case of time-sensitive shipments, transport by road still remains an option, however.
Deutsche Post DHL has set itself the target of reducing the CO2 emissions of its own operations and those of its transport contractors by 30 percent between now and 2020 (in relation to the reference year 2007). The logistics company is well on the way to achieving this: the interim target – improving its own energy efficiency by 10 percent by 2012 – was achieved ahead of schedule by Deutsche Post DHL.
Press releaseDHL Global Forwarding setzt beim Transport von Sammelgutcontainern vom Umschlagzplatz in Bremen zu den Verladeterminals vieler Reedereien in Norddeutschland verstärkt auf den multimodalen Transport. Das Unternehmen reduziert mithilfe von Binnenschiffen seine CO2-Emmissionen in diesem Bereich um 62 Prozent und leistet damit einen weiteren Beitrag zum Umweltschutz.
“Unser Angebot, Container auch per Binnenschiff zu befördern, hat sich bei unseren Kunden bewährt. Durch die deutlich größeren Volumina von Sammelgutcontainern, die wir per Binnenschiff transportieren, setzen wir unser GoGreen Programm in die Tat um und verbessern unsere CO2-Bilanz ebenso wie die Bilanz der beförderten Güter”, erklärt Volker Oesau, CEO DHL Global Forwarding Middle & Southern Europe.
Größere Volumina von Sammelgutcontainern
Bereits seit April 2011 bietet DHL den Wechsel von Straßentransport auf die Schiene am Umschlagzentrum in Bremen an. Der Transport per Binnenschiff erweitert das multimodale Angebot für Kunden – insbesondere für die Reedereien in Hamburg und Bremerhaven ist dies eine attraktive Alternative.
Der Containerumschlagsplatz in Bremen ist eines der wichtigsten Seefrachtzentren in Europa. Seit 2012 wurden rund 80 Prozent der Container per Zug weitertransportiert. Um flexibel zu bleiben, besonders bei zeitkritischen Sendungen, sind Straßentransporte jedoch weiter eine Option.
Deutsche Post DHL hat sich selbst das Ziel gesetzt, den CO2-Ausstoß ihrer eigenen Aktivitäten und der ihrer Transportsubunternehmer bis zum Jahr 2020 um 30 Prozent im Vergleich zum Basisjahr 2007 zu senken. Das Logistikunternehmen ist auf dem besten Weg dahin: Das Zwischenziel, die Verbesserung der eigenen Energieeffizienz um zehn Prozent bis 2012, hat Deutsche Post DHL bereits vorzeitig erreicht.