DHL Express Germany and MDH AG have extended their now ten-year cooperation another three years, effective May 1, 2012. For the first time the market leader in foreign quality dental prosthesis will send around 350,000 carbon neutral DHL Express shipments annually, becoming DHL Express Germany’s largest domestic express GoGreen customer.
All emissions generated by these shipments will be recorded and offset through climate protection projects that Deutsche Post DHL supports as part of its sustainability initiative, for instance, by supporting wind farms in Nicaragua or a biomass power plant in India.
Commitment to environmental protection
For dentists and their patients in Germany, high quality along with professional service is a decisive factor when choosing a dental prosthesis. That’s why around 5,000 dentists in Germany prefer MDH AG and, in turn, DHL Express services. DHL Express picks up the dental impressions made at the dental offices within 90 minutes and delivers them directly to MDH AG. After passing through quality control, the shipment is sent air freight via Frankfurt to the company’s laboratory in China on the same day.
As soon as the manufactured dental prosthesis arrives at MDH AG in Germany and a second quality control has been completed, DHL Express delivers it back to the original dental office. Wolfgang P. Albeck, CEO of DHL Express Germany explains the added service for MDH AG customers: “In addition to purely transporting the goods, our sales team also provides new dentists with an introduction to the shipping procedures on behalf of MDH AG and walks them through the entire logistics process.”
“More and more dentists are putting their trust into the solid quality and professional service of MDH AG. We make sure that German standards are available and affordable around the world. And that includes the guarantee that all our materials are free of harmful chemicals and biocompatible,” says Dr. Jens Patrick Hourle, Board of Management Member for Legal and Corporate Governance at MDH AG. “That’s why it is also important for us to have a reliable logistics partner, who shares our belief in quality.” By choosing GoGreen shipping, MDH AG is also demonstrating just how important its commitment to environmental protection is.
Express GoGreen service in more than 40 countries
Deutsche Post DHL was the first logistics company in the world to offer a carbon neutral shipping option. The Group is continuously expanding its portfolio of climate neutral products. Express customers in more than 40 countries and logistics customers worldwide can take advantage of our carbon neutral GoGreen service in addition to Mail, Parcel and Express customers in Germany.
The Group’s GoGreen environmental initiative – the first of its kind in the industry – has set an ambitious goal: improving the carbon efficiency of the company’s operations as well as those of its transport subcontractors by 30 percent by the year 2020 compared to 2007. The company’s interim target of a ten percent improvement in energy efficiency by 2012 was achieved a year earlier than planned.
The initiative includes measures like optimizing the aircraft and vehicle fleet, increasing energy efficiency in buildings, developing innovative technologies and motivating employees to reduce carbon emissions at the workplace and through the business decisions they make on a daily basis.
DHL Express Deutschland und die MDH AG verlängern ihre seit rund zehn Jahren bestehende Kooperation zum 1. Mai 2012 um weitere drei Jahre. Erstmals wird der Marktführer für Qualitätszahnersatz aus dem Ausland rund 350.000 DHL Expresssendungen jährlich CO2-neutral versenden und ist damit größter GoGreen-Kunde von DHL Express Deutschland für den nationalen Versand.
Die durch den Transport entstehenden Emissionen werden erfasst und durch Klimaschutzprojekte, die die Deutsche Post DHL im Rahmen ihres Nachhaltigkeitsprogramms GoGreen unterstützt, ausgeglichen – etwa durch die Förderung von Windkraftanlagen in Nicaragua oder die Unterstützung eines Biomassekraftwerks in Indien.
Für Zahnärzte in Deutschland und ihre Patienten ist eine hohe Qualität, verbunden mit einem professionellen Service beim Zahnersatz ein entscheidender Faktor. Rund 5.000 Zahnärzte in Deutschland nutzen deshalb die MDH AG und damit den Service von DHL Express.
Engagement in Sachen Umweltschutz
Die in den Praxen hergestellten Zahnabdrücke werden binnen 90 Minuten nach Anfertigung abgeholt und direkt von DHL Express an die MDH AG geliefert. Nach einer Qualitätskontrolle gehen die Sendungen noch am gleichen Tag per Luftfracht über Frankfurt zum Meisterlabor nach China. Sobald der fertige Zahnersatz wieder bei der MDH AG in Deutschland eingetroffen ist und sein einwandfreier Zustand feststeht, stellt DHL Express ihn wieder beim entsprechenden Zahnarzt zu.
“Neben dem reinen Transport übernimmt unser Vertrieb für die MDH AG auch die Einweisung neuer Zahnärzte in die Versandabläufe und begleitet sie während des gesamten Logistikprozesses”, erläutert Wolfgang P. Albeck, Vorsitzender des Bereichsvorstands DHL Express Germany, das Serviceplus für seinen Kunden.
“Immer mehr Zahnärzte verlassen sich auf die gute Qualität und den professionellen Service der MDH AG. Wir stehen dafür, dass deutsche Standards international verfügbar und für alle bezahlbar werden. Und das mit der Garantie, dass alle verwendeten Materialien schadstofffrei und biokompatibel sind”, sagt Dr. Jens Patrick Hourle, Vorstand Recht und Corporate Governance der MDH AG. “Daher ist es für uns auch besonders wichtig, einen zuverlässigen Logistikpartner zu haben, der diesen Qualitätsgedanken mitträgt.” Mit der Wahl des GoGreen-Versands unterstreicht die MDH AG zudem einmal mehr ihr Engagement in Sachen Umweltschutz.
Expresskunden in mehr als 40 Ländern können GoGreen-Service nutzen
Deutsche Post DHL war das erste Logistikunternehmen weltweit, das seinen Kunden CO2-neutrale Versanddienstleistungen angeboten hat. Der Konzern weitet sein Angebot an klimaneutralen Produkten ständig weiter aus: Neben den Kunden von Brief, Paket und Express in Deutschland können Expresskunden in mehr als 40 Ländern und Logistikkunden weltweit den CO2-neutralen GoGreen-Service nutzen.
Mit seinem Umweltschutzprogramm GoGreen, das erste seiner Art in der Branche, hat sich der Konzern auch selbst ehrgeizige Ziele gesetzt: die CO2-Effizienz der eigenen Geschäftsaktivitäten und die seiner Transportsubunternehmer soll bis zum Jahr 2020 im Vergleich zum Basisjahr 2007 um 30% verbessert werden. Das Zwischenziel des Unternehmens, die Verbesserung der eigenen Energieeffizienz um 10 Prozent bis zum Jahr 2012, wurde bereits ein Jahr vorher erreicht.
Zu den Maßnahmen gehören die Optimierung der Flugzeug- und Fahrzeugflotte, die Erhöhung der Energieeffizienz in Gebäuden, die Entwicklung innovativer Technologien und die Motivierung der Mitarbeiter zur Reduzierung von CO2-Emissionen am Arbeitsplatz und in täglichen Geschäftsentscheidungen.