Deutsche Post DHL: A billion GoGreen shipments sent in 2010

Deutsche Post DHL will finish 2010 having sent around a billion GoGreen shipments of letters, parcels and express deliveries. That is about a third more than last year. The Group has in the process offset over 50,000 tonnes of carbon dioxide (CO2) for its customers, compared with 38,500 tonnes CO2 last year. The environmentally-friendly GoGreen service launched in 2005 has continued to grow in recent years and is now available in 36 countries.

“We offer our customers the opportunity to send their shipments in a more sustainable way and to improve their own carbon footprint. The results speak for themselves: we have transported around one billion GoGeen shipments for our customers this year and the trend is still upwards”, says Rainer Wend, head of Public Policy and Corporate Responsibility at Deutsche Post DHL.

Growing awareness of sustainability

The Group was the first logistics company to introduce a CO2-neutral shipping service: with the GoGreen service for letters, parcels and express deliveries, and recently also for forwarding and freight customers, the CO2 emissions produced during transport and handling are calculated, then offset against external climate protection projects. GoGreen customers receive a statement for their CO2 neutral shipments, which they can use in their own value-added chain. In order to be able to ensure high-quality standards, the emissions calculations and offsetting for the GoGreen service are reviewed annually by Société Générale de Surveillance in line with the principles of the ISO 14064 standard.

The growing awareness of sustainability is also reflected in the’Delivering Tomorrow: Towards Sustainable Logistics’ report recently published by Deutsche Post DHL. In this study, 57% of business customers and 51% of consumers indicated that they would choose an environmentally-friendly logistics provider over a cheaper one. As well as many companies, publishers and organisations are also increasingly using the GoGreen shipping service, including AOK, Europcar and Metro, as well as the FOCUS Magazine publisher, Hubert Burda Medien and the ‘Deutsche Nachhaltigkeitspreis’.

Press release

Deutsche Post DHL kann das Jahr 2010 mit rund einer Milliarde verschickter GoGreen-Sendungen für Briefe, Pakete und Expresssendungen abschließen. Das ist etwa ein Drittel mehr als im Vorjahr. Damit konnte der Konzern über 50.000 Tonnen CO2 für seine Kunden ausgleichen, verglichen mit 38.500 Tonnen CO2 im Vorjahr. Der im Jahr 2005 gestartete, umweltfreundliche Service GoGreen ist über die letzten Jahre kontinuierlich gewachsen und heute in 36 Ländern verfügbar.

“Wir bieten unseren Kunden die Möglichkeit, ihre Sendungen nachhaltiger zu verschicken und ihre eigene Umweltbilanz zu verbessern. Und der Erfolg gibt uns Recht: rund eine Milliarde GoGreen-Sendungen konnten wir in diesem Jahr für unsere Kunden transportieren – Tendenz weiter steigend!” sagt Rainer Wend, Zentralbereichsleiter Politik und Unternehmensverantwortung der Deutschen Post DHL.

Ausgleich durch Klimaschutzprojekte
Der Konzern war das erste Logistikunternehmen, das einen CO2-neutralen Versandservice eingeführt hat: Beim GoGreen-Service für Briefe, Pakete und Expresssendungen und seit neuestem auch für Kunden der Speditions- und Frachtsparte, werden die beim Transport und der Bearbeitung erzeugten CO2-Emissionen berechnet und durch externe Klimaschutzprojekte ausgeglichen. Die GoGreen-Kunden erhalten eine Bescheinigung über den CO2-neutralen Versand, die sie für ihre eigene Wertschöpfungskette nutzen können. Um hohe Qualitätsstandards zu garantieren, werden die Emissionsberechnungen ebenso wie der Ausgleich für den GoGreen-Service jährlich von der Société Générale de Surveillance (SGS) in Anlehnung an die Grundsätze der Standard ISO 14064 Norm überprüft.

Das zunehmende Bewusstsein für Nachhaltigkeit spiegelt sich auch in der kürzlich von der Deutschen Post DHL herausgegebenen Studie “Delivering Tomorrow – Zukunftstrend Nachhaltige Logistik” – wider. Hier haben 57 Prozent der Geschäftskunden und 51 Prozent der Endkunden angegeben, dass sie einen umweltfreundlichen gegenüber einem günstigeren Logistiker vorziehen würden. Neben vielen Unternehmen nutzen zunehmend Verlage und Organisationen den GoGreen-Versandservice, wie zum Beispiel die AOK, Europcar und Metro, aber auch der FOCUS-Magazin Verlag, Hubert Burda Medien und der Deutsche Nachhaltigkeitspreis.

Pressemitteilung