Deutsche Post DHL GoGreen environmental protection program receives eco-seal 'Green Brands'

Deutsche Post DHL became the first logistics company to receive the ‘Green Brands’ eco-seal for its Group-wide environmental protection program GoGreen. The quality seal internationally recognizes brands that have proven their commitment to the practice and communication of environmental sustainability internally and externally in a way that is both transparent and verifiable.

At the Green Brands award presentation in Berlin, Christof Ehrhart, Director of Corporate Communications and Corporate Responsibility at Deutsche Post DHL, underscored the significance of the award. “We are very pleased to be the first logistics company to receive the ‘Green Brands’ award for our GoGreen program. It provides an important confirmation of the work we are doing and the goals we have set as part of our Group-wide environmental protection program,” said Ehrhart. “As a logistics company, we have a special responsibility to the environment, which is why we have developed these comprehensive measures that allow us to conduct business in a more sustainable way, both within our own operations and in cooperation with our customers.”

‘Green Brands’ seal is a recognized quality seal for sustainability

Deutsche Post DHL introduced its first environmentally-friendly products to the market as early as 2006 before launching the GoGreen program in 2008. The overarching goal of the program is to improve Group-wide carbon efficiency by 30 percent by the year 2020. By 2012 Deutsche Post DHL had already achieved a 16 percent gain in carbon efficiency. GoGreen involves products and services as well as the ongoing optimization of transport routes and networks, improvement of the energy efficiency of buildings, implementation of innovative technologies, mobilization of employees and involvement of subsidiaries, subcontractors and customers.

An international organization headquartered in Ireland, ‘Green Brands’ has developed a unique three-stage selection process for identifying and recognizing companies, products and initiatives. It awards its eco-seal in cooperation with independent institutions from the environmental/climate protection and sustainability sector, as well as with market and opinion research institutes. The ‘Green Brands’ seal is a recognized quality seal for sustainability.

Press release

Das GoGreen-Programm von Deutsche Post DHL hat gestern das internationale Öko-Siegel “Green Brands” erhalten. Mit dem Gütesiegel werden Marken geehrt, die nachweisbar ökologische Nachhaltigkeit praktizieren und diese zur Bewusstseinsbildung nach innen und außen transparent leben und kommunizieren. Deutsche Post DHL ist das erste Logistikunternehmen, das mit dem “Green Brands”-Siegel ausgezeichnet wurde.

“Wir freuen uns sehr, das “Green Brands” Siegel zu erhalten. Das ist eine wichtige Bestätigung unserer Arbeit rund um Umweltschutz und Nachhaltigkeit, denen wir uns mit GoGreen schon seit vielen Jahren verpflichtet haben”, sagte Christof Ehrhart, Direktor Konzernkommunikation und Unternehmensverantwortung von Deutsche Post DHL bei der Preisverleihung in Berlin. “Als Logistikunternehmen sehen wir uns in einer besonderen Verantwortung für die Umwelt und haben deshalb umfassende Maßnahmen entwickelt, um in unserer eigenen Geschäftstätigkeit und in Zusammenarbeit mit unseren Kunden nachhaltiger zu arbeiten.”

“Green Brands”-Siegel gilt als Qualitätssiegel für Nachhaltigkeit

Deutsche Post DHL hat bereits 2006 die ersten GoGreen-Produkte auf den Markt gebracht und dann 2008 das GoGreen-Programm zur Verbesserung der CO2-Effizienz eingeführt. Damit war Deutsche Post DHL der erste globale Logistikanbieter mit einem messbaren Klimaschutzziel – die CO2-Effizienz im gesamten Konzern bis 2020 um 30 Prozent zu verbessern (im Vergleich zu 2007). Bis zum Jahr 2012 wurde bereits eine Effizienzsteigerung um 16 Prozent erreicht. GoGreen umfasst grüne Produkte und Services ebenso wie Flotten- und Netzwerkoptimierung, die Verbesserung der Energieeffizienz von Gebäuden, die Einführung innovativer Technologien, die Mobilisierung der Mitarbeiter und die Einbeziehung von Subunternehmern und Kunden.

“Green Brands” ist eine internationale Organisation mit Hauptsitz in Irland. Sie hat ein weltweit einmaliges, dreistufiges Verfahren zur Auswahl von Unternehmen, Produkten und Initiativen entwickelt, in internationaler Zusammenarbeit mit ebenfalls unabhängigen Institutionen und Gesellschaften im Umwelt-/Klimaschutz- und Nachhaltigkeits-Bereich sowie mit Markt- und Meinungsforschungsinstituten. Das “Green Brands”-Siegel gilt als Qualitätssiegel für Nachhaltigkeit.

Pressemitteilung