Deutsche Post DHL: Quick document delivery can be green with new carbon neutral feature

    DHL Express has introduced the GoGreen carbon neutral feature to its DHL Express Envelope shipping option, allowing customers to further reduce the environmental impact of their shipping activities. DHL Express Envelope ensures the door-to-door delivery of urgent non-dutiable shipments weighing up to 300 grams by the end of the next possible business day, in recyclable, environmentally friendly packaging. It is the optimal delivery choice for account customers shipping lightweight documents internationally.

    Reduced carbon footprint
    With the new feature, customers using DHL Express Envelope will now benefit from a reduced carbon footprint within their supply chain. DHL calculates the CO2 emissions associated with the handling and transport of every individual shipment, and will offset the carbon impact of these emissions through investments in recognized climate protection projects. The calculation and offsetting process for GoGreen is verified annually based on the ISO14064 standard, by Société Générale de Surveillance, an independent audit company. The enhanced service is available for customers of DHL in 110 countries across all continents.

    “By offering carbon neutral shipping as a free of charge feature for all DHL Express Envelope shipments, we are building once again on DHL’s industry leadership in environmental sustainability, as demonstrated through Deutsche Post DHL’s pioneering GoGreen program,” said Roland Thomas, Global Head of Products, DHL Express. “We are increasingly being challenged by our customers to help them build a green supply chain for their global operations. We are certain that the enhanced DHL Express Envelope GoGreen service will deliver one more answer to that challenge.”

    Measurable target for climate protection
    DHL Express is a division of Deutsche Post DHL, the world’s largest logistics group. In 2008, with the launch of its GoGreen program, Deutsche Post DHL became the first logistics company to set a measurable target for climate protection when it committed to improve its carbon efficiency by 30% by 2020 against a 2007 baseline. In 2011, one year ahead of plan, the company reached its interim target of a 10% improvement. Having pioneered the concept of carbon neutral transportation of commercial shipments already in 2006, DHL has recorded an increasing number of customers using carbon neutral GoGreen services, with triple-digit volume growth in each of the last 3 years. DHL also offers advanced emission reporting services as a standalone option to its customers.

    Press release

    DHL Express bietet das Produkt DHL Express Envelope ab sofort ohne zusätzliche Kosten mit der CO2-neutralen Versandoption GoGreen an. Für Kunden in Deutschland stellt dieses neue Produkt die Haus-zu-Haus-Zustellung von nicht zollpflichtigen Sendungen bis 300 Gramm in 220 Länder und Territorien weltweit sicher, innerhalb Europas in der Regel vor Geschäftsschluss des nächsten Werktags.

    Der neue Service umfasst außerdem eine vollständig recycelbare, umweltfreundliche Versandtasche für die Dokumente und kann von allen DHL Express Geschäftskunden genutzt werden. Weltweit führt DHL Express den CO2-neutralen Versand per Envelope im ersten Schritt in 110 Märkten ein, so dass Unternehmen mit Niederlassungen in mehreren Ländern auch international ihren Beitrag zu mehr Umweltschutz leisten können.

    Automatischer Beitrag zum Umweltschutz
    DHL Express ermittelt die beim Transport und Umschlag der einzelnen Sendungen entstehenden CO2-Emissionen und gleicht diese durch Investitionen in anerkannte Klimaschutzprojekte aus. Die Emissionsberechnungen und der Ausgleich für den GoGreen-Service werden jährlich von der unabhängigen Prüfgesellschaft Société Générale de Surveillance nach den Grundsätzen der Norm ISO 14064 verifiziert. Somit leisten Geschäftskunden von DHL Express, die das Produkt nutzen, automatisch einen Beitrag zum Umweltschutz.

    “Die Einführung des kostenlosen CO2-neutralen Versandservices für sämtliche mit dem DHL Express Envelope transportierten Sendungen unterstreicht einmal mehr unser Umweltengagement, mit dem wir in der Logistikbranche Vorreiter sind”, so Tobias Wider, bei DHL Express Deutschland verantwortlicher Bereichsvorstand für Marketing und Kundenservice. “Unsere Kunden wünschen sich von uns zunehmend Unterstützung beim Aufbau einer grünen Lieferkette im internationalen Versand. Mit dem GoGreen-Programm des Konzerns und neuen Services wie diesem tragen wir maßgeblich dazu bei.”

    Messbares Klimaschutzziel
    DHL Express ist ein Unternehmensbereich des weltweit führenden Logistikkonzerns Deutsche Post DHL. Mit der Einführung des GoGreen-Programms setzte sich die Deutsche Post DHL bereits 2008 als erstes Logistikunternehmen überhaupt ein messbares Klimaschutzziel, nach dem sie sich verpflichtete, die eigene CO2-Effizienz bis 2020 im Vergleich zum Basisjahr 2007 um 30 Prozent zu verbessern. Sein Zwischenziel – eine Effizienzsteigerung von zehn Prozent – erreichte das Unternehmen bereits 2011 und damit ein Jahr früher als geplant. Immer mehr Kunden steigen auf den klimaneutralen GoGreen-Service um, der von DHL erstmals 2006 zunächst für Geschäftskunden eingeführt wurde. So konnten in den vergangenen drei Jahren jeweils dreistellige Zuwachsraten verzeichnet werden. Als gesonderte Option bietet DHL seinen Kunden überdies umfassende CO2-Reportingleistungen an.

    Pressemitteilung